P
praiseyou
Гост
Имало някога един младеж, който четял превъзходно и обичал да го прави на глас. В същото време бил лишен от аналитичен ум и или въобще не разбирал това, което чете, или в най-добрия случай го проумявал частично. Въпреки това смятал себе си за много знаещ.
Един ден отишъл на пазара да си купи плодове. Харесал крушите и фурмите. "Тези круши - казал продавачът им - са добри за зъбите, но ако ядеш много от тях, вредят на стомаха." "Фурмите са полезни за стомаха, но вредят на зъбите" - казал другият търговец.
-О, знам как да извлека насладата и хранителната полза и от двете! - възкликнал многознайкото. - Толкова е просто - ще дъвча крушите без да ги гълтам и ще гълтам фурмите без да ги дъвча.
Но когато се опитал да глътне една цяла фурма се задавил и умрял.
Оттогава започнали да казват "да гълташ без да дъвчеш" за четене без разбиране или за папагалско наизустяване, което прави обучението неефективно.
http://prit4ite.blogspot.com
Един ден отишъл на пазара да си купи плодове. Харесал крушите и фурмите. "Тези круши - казал продавачът им - са добри за зъбите, но ако ядеш много от тях, вредят на стомаха." "Фурмите са полезни за стомаха, но вредят на зъбите" - казал другият търговец.
-О, знам как да извлека насладата и хранителната полза и от двете! - възкликнал многознайкото. - Толкова е просто - ще дъвча крушите без да ги гълтам и ще гълтам фурмите без да ги дъвча.
Но когато се опитал да глътне една цяла фурма се задавил и умрял.
Оттогава започнали да казват "да гълташ без да дъвчеш" за четене без разбиране или за папагалско наизустяване, което прави обучението неефективно.
http://prit4ite.blogspot.com