Синеочка
Администратор
Когато хората на земята започнаха да се размножават и им се родиха дъщери, тогава ангелите, като видяха, че човешките дъщери са прекрасни, пламнаха от любов към тях и казаха: “Да отидем и да си изберем жени от земните хора и да си народим деца…” /Битие, глава шеста/. Те си избраха жени отидоха да живеят при тях и ги научиха на вълшебство и заклинания, а така също да употребяват различни корени и треви. Освен това Азазел научи хората да правят мечове, кожи, щитове и брони. А също да правят огледала, гривни и украшения, да употребяват руж, да боядисват веждите си, да употребяват най – изящни по вид и цвят скъпоценни камъни, така че светът изцяло се преобрази.
После дойде безбожието разпространи се развратът, хората започнаха да грешат и свърнаха от праведния път. Армацарак ги научи на всякакви вълшебства при употребата на корените. Армес ги научи как да прекратяват въздействието на магиите; Баркаял ги научи да наблюдават небесните светила. Акибил – на знамения и поличби. Тамиил на астрономия, а Асарадел им разкри тайните на лунните движения. Падналите ангели, които подарили на хората тайните дисциплини, в очите на окултистите придобиват демонична природа. В Кабала, широко разпространена сред европейските мистици на 18 век е скрито според окултните предания, именно това завещано от ангелите съкровено знание за света и човека. Според друг мит то е зашифровано в Библията.
Именно тази съотнесеност с текста на свещеното писание, което е било необходимо да се дешифрира с цел извличането на божественото знание, прави Кабала толкова привлекателна за магьосниците през средновековието. Легендата за зашифрования, достъпен само за посветените подтекст, по – точно паралелните текстове на Битието, намират отзвук във вавилонския Талмуд. Там се говори за това, че освен записаните на скрижалите закони, Мойсей, получил от Господа и множество устни, които е трябвало да пази в тайна. към числото на посветените принадлежат 70 старейшини, наречени от Мойсей за началници на пътуващите в пустинята родове. Предаваната от уста на уста тайна никога и никъде не била записана, което принуждавало кабалистите да търсят изгубения ключ.
За да обясня предмета на Кабала ще приведа няколко думи на един съвременен кабалист: “Има два вида Кабала, които се различават един от друг. Едната е книжна известна на всички филолози. Тя поразява ума с математическата си точност, но и до днес е мъртва наука, скелет от куп талмудически трактати. И най – непосветеният равин знае по нещичко от тази наука.
Вторият вид е онази Кабала, която се изобразява на талисманите /муските/. Тя живее с идеите от времето на Зохар – тя е мистична и загадъчна, има свой език и се изразява своеобразно. Онези, които за изучавали Зохар и съчиненията на кабалистите от различните епохи, знаят добре колко усилия и търпение са нужни, за да се разбере значението на символите, да се установи техния произход, за да се проследят връзките в тълкуванията на мъдрите кабалисти.
Малцина са учените евреи и избраните умове, които владеят тази трудна наука – много по – сложна от испанската мистика и гностическия анализ. За да я проумее човек са нужни години усамотено изучаване. Нужно е такова съсредоточаване на мисълта, че никакви други обстоятелства да не могат да и попречат. За да се прозрат всички нейни тайни, ученикът трябва да се учи почти 90 години”. Писанието според кабалистите, е видимо изражение на божествените сили, в лицето, на които се открива на земята. Поради това теорията на практическата Кабала е свързана с общата теория на Висшата магия чрез единството на идеята, изразена чрез писане и символа в природата, човека и Вселената.
Да се въздейства на символите, ще рече да се въздейства на идеята и на духовните същества /ангелите/. Оттук произтичат всички обреди на мистичните изисквания. За да се изучи практическата Кабала, е необходимо преди всичко да се знаят еврейските букви и различните изменения, които могат да се правят с тях с помощта три операции, известни на повечето кабалисти – Темура, Хематрия и Нотарикон.
После дойде безбожието разпространи се развратът, хората започнаха да грешат и свърнаха от праведния път. Армацарак ги научи на всякакви вълшебства при употребата на корените. Армес ги научи как да прекратяват въздействието на магиите; Баркаял ги научи да наблюдават небесните светила. Акибил – на знамения и поличби. Тамиил на астрономия, а Асарадел им разкри тайните на лунните движения. Падналите ангели, които подарили на хората тайните дисциплини, в очите на окултистите придобиват демонична природа. В Кабала, широко разпространена сред европейските мистици на 18 век е скрито според окултните предания, именно това завещано от ангелите съкровено знание за света и човека. Според друг мит то е зашифровано в Библията.
Именно тази съотнесеност с текста на свещеното писание, което е било необходимо да се дешифрира с цел извличането на божественото знание, прави Кабала толкова привлекателна за магьосниците през средновековието. Легендата за зашифрования, достъпен само за посветените подтекст, по – точно паралелните текстове на Битието, намират отзвук във вавилонския Талмуд. Там се говори за това, че освен записаните на скрижалите закони, Мойсей, получил от Господа и множество устни, които е трябвало да пази в тайна. към числото на посветените принадлежат 70 старейшини, наречени от Мойсей за началници на пътуващите в пустинята родове. Предаваната от уста на уста тайна никога и никъде не била записана, което принуждавало кабалистите да търсят изгубения ключ.
За да обясня предмета на Кабала ще приведа няколко думи на един съвременен кабалист: “Има два вида Кабала, които се различават един от друг. Едната е книжна известна на всички филолози. Тя поразява ума с математическата си точност, но и до днес е мъртва наука, скелет от куп талмудически трактати. И най – непосветеният равин знае по нещичко от тази наука.
Вторият вид е онази Кабала, която се изобразява на талисманите /муските/. Тя живее с идеите от времето на Зохар – тя е мистична и загадъчна, има свой език и се изразява своеобразно. Онези, които за изучавали Зохар и съчиненията на кабалистите от различните епохи, знаят добре колко усилия и търпение са нужни, за да се разбере значението на символите, да се установи техния произход, за да се проследят връзките в тълкуванията на мъдрите кабалисти.
Малцина са учените евреи и избраните умове, които владеят тази трудна наука – много по – сложна от испанската мистика и гностическия анализ. За да я проумее човек са нужни години усамотено изучаване. Нужно е такова съсредоточаване на мисълта, че никакви други обстоятелства да не могат да и попречат. За да се прозрат всички нейни тайни, ученикът трябва да се учи почти 90 години”. Писанието според кабалистите, е видимо изражение на божествените сили, в лицето, на които се открива на земята. Поради това теорията на практическата Кабала е свързана с общата теория на Висшата магия чрез единството на идеята, изразена чрез писане и символа в природата, човека и Вселената.
Да се въздейства на символите, ще рече да се въздейства на идеята и на духовните същества /ангелите/. Оттук произтичат всички обреди на мистичните изисквания. За да се изучи практическата Кабала, е необходимо преди всичко да се знаят еврейските букви и различните изменения, които могат да се правят с тях с помощта три операции, известни на повечето кабалисти – Темура, Хематрия и Нотарикон.