• 🌿 Добре дошъл в Дзенкс – форумът на духовните пътешественици!
    В момента си наш гост. Истинската магия започва, когато се присъединиш – защото тук всеки може да споделя опит, въпроси и прозрения по своя Път.

    ✨ Какво ще откриеш тук?

    • Разговори от сърце, не готови рецепти
    • Общност от търсещи, не публика
    • Хора със сродни стремежи и ценности

    ➡ Присъедини се към Пътешествието

не на месото

inka

Светлоносец
АЛБЕРТ АЙНЩАЙН:
“Нищо няма да допринесе за човешкото здраве и да повиши шансовете за оцеляване живота на земята толкова, колкото еволюцията на вегетарианското хранене.”

РАЛФ УОЛДО ЕМЕРСЪН:
“Току-що сте се нахранили, но колкото и старателно кланицата да е скрита на благовидно далечно разстояние от много мили, съучастничество има.”

Леонардо да Винчи:
“Още на млади години се отрекох от яденето на месо и ще дойде времето, когато хората като мен ще гледат на убийците на животни със същите очи, както се гледат на човекоубийците.”

Махатма Ганди:
“Големият и морален напредък на една нация може да се измери по това, как тя се отнася към животните.”

Алберт Айнщайн:
“Чрез естественото си въздействие върху човешкия темперамент вегетарианският начин на живот би могъл да повлияе извънредно благоприятно на съдбата на човечеството.”

Плутарх:
“Аз се учудвам що за чувство, ум и разум е бил обхванал първия човек, който първи е замърсил устата си с кървав труп и е позволил на устните си да се докоснат до месото на убитото същество.”

Петър Дънов:

“Грехопадението в света започва с месоядството. То не е само един физиологичен акт – зад него стои егоизмът на човека, проявен като пренебрежение към другите живи същества.”

“Знае се, че клетките на животните имат отделителна система, от което следва, че те изхвърлят отпадъчни вещества. Последните се поглъщат заедно с месото, от нищо неподозиращия човек. При убиването (клането) на животното то преживява страх и ужас. В резултат, между тъканите на клетките му се образуват други отрови, които неизбежно попадат в организма на човека.”

“Съществува още един странен факт, малко познат на човечеството: като правило хората не ядат животни, които се хранят с месо, тоест хората не използват за храна хищници (лисица, вълк, котка, куче), а предпочитат тревопасни, защото тяхното месо е по-чисто, по-вкусно и вероятно, по-здравословно. От това неминуемо следва, че човекът, бидейки хищник, е с по-нечисто тяло дори от това на тревопасните животни.”

“Съвсем естествено и бидейки на по-високо ниво на развитие, съвременните хора изпитват неудобство да колят животни, обаче те забравят, че все пак някой трябва да извърши това грозно деяние. В такъв случай месоядците стават неволни съучастници в престъплението.”
 
  • Харесване
Дзенкс Отзвук: Amaya
1. Защото ценя и обичам тялото си. Всички ние сме духовни същества, надарени с тяло. То е моето превозно средство докато съм в поредния си жизнен цикъл на тази планета и държа тялото ми да е здраво, устойчиво, младо и красиво, пълноценно функциониращо – възможно най-дълго време. Макар месото да се твърди, че снабдява тялото ми с незаменими аминокиселини и протеини, всъщност то отделя изключително количество токсини и шлаки, които се натрупват на клетъчно ниво и буквално задръстват като тиня клетките ми. Задръстени и замърсени по този начин, те не съумяват да работят с пълния си потенциал, а с времето натрупването на тези замърсявания резултира в множество заболявания, включително ракови. Вече има изследвания, които показват зависимост межу раковите заболявания и консумацията на месо. Растителната храна, в правилната комбинация и съотношение е пре-богата и дава на тялото ми всички необходими хранителни вещества, аминокиселини, витамини и минерали.

2. Защото съзнанието ми остава чисто, ясно и разширението му не познава граници. В онова предаване казах и сега пак ще повторя – “Ние сме биогенетични електромагнитни същества”. Тялото ни е е една мини-енергийна система, в която всяка клетка трепти с определена честота на вибрация и комуникира с останалите клетки и целия микро и макро Космос. Месото и замърсяването на клетките смъква вибрацията в много нисък честотен спектър, който има връзка и със съзнанието и ако щете – духовната и физическа еволюция на индивида.

3. Не/яденето на месо има отношение към психо-емоционалното състояние на човек. Убитото животно по същество си е труп. Извинете, ако думата е прекалено стряскаща, но това е факт. И то животното със сигурност е убито по изключително жесток и агресивен начин. А със сигурност знаем, че човек е това, което яде. Е, аз не мога да давам на тялото си мъртва плът, смърт, а да очаквам здраве, сила и живот. Цялата тази агресия, страх, ужас, омраза и болка се предава в клетките на животното. И остава там. А после – преминава в нашето тяло. Какво даваме на собствените си клетки? Тази ниска вибрация, допълваща мъртвата тъкан влияе изключитено върху емоционалното състояние. Има отношение към депресивни състояния, прояви на жестокост и агресия, страхове и неврози, нервност и раздразнителност, нетолерантност към себе си и другите хора.

4. Защото не мога да продължавам да съм съучастник в масовото изтребление на стотици хиляди, милиони животни, отглеждани само и единствено с цел да напълнят търбуха ми. Всъщност, в целия си кратък и нещастен живот, животните, отглеждани за месо са бити, нагрубявани, блъскани, ритани, отглеждани в клетчици, или наблъскани в помещения, в които едвам успяват да се обърнат. И накрая убити зверски, по най-жестокия и агресивен начин. Можете да изгледате филмчето в края на материала – ако ви стиска.

Животните са дадени на тази планета за да ни служат и помагат, да ни учат, да ни бъдат компания, за изцеление, за храна дори. Но в крайностите, в които сме отнели правото им на избор и сме се отдали на крайни зверства и геноцид, унищожавайки и живи същества, и планетата (която също е жива), просто не намирам за уместно да се яде месо.

Една моя близка приятелка казва “Аз близки познати не ям”. Но пък няма проблем с всички непознати жертви на този геноцид. В едни по-отминали времена хората са хапвали месо изключително рядко – просто като изключение. Дори в българските традиции ако се огледаме, ще видим, че в по-голямата част от годината има пости. Месо се яде само по празници. Коленето на животно е било изключителен ритуал, близък до жертвоприношение.  В не толкова древното минало е било цял свещен ритуал коленето на животно. В който ритуал животното е било уважавано, почитано и в някакъв смисъл от него е искано разрешение да се жертва за да нахрани човека.

5. Защото искам чиста, мирна и жива планета. Обезлесяване, замърсяване и отровни газове. И това всичкото е следствие на огромния, безумен глад за месо. Благодарение на животновъдната индустрия се обезлесяват огромни територии гори – за да се осигурят пасища за животните, жертва на съответната индустрия. Също толкова огромни количества зърнени храни се произвеждат за нуждите тези животни да бъдат изхранени. А с тези количества растителни храни преспокойно може да се реши проблема със световния глад.

Oтпадъчните продукти от животновъдната, месопреработвателната и свързаните индустрии са един от основните замърсители на водните плoщи на планетата (редом с енергетиката и тежките метали, разбира се).

Последните научни данни показват, че метанът е много по-опасен газ, свързан с глобалното затопляне, отколкото въглеродния диоксид. А метанът е газ, който преживните животни отделят още при храносмилането, а торът, който се отделя в промишлени количества отделя огромни количества метан. Всяка секунда се унищожава гора с размер на футболно игрище за производството на 257 хамбургера. А това е един порочен кръг… горите са необходими за да абсорбират и преработват въглеродния диоксид. Сами се сещате какво се случва, когато горите намаляват с такъв темп. 
 
  • Харесване
Дзенкс Отзвук: Amaya
Плутарх пише в трактата си „За яденето на месо” следното: „Искам да задам въпрос, при какви обстоятелства и в какво душевно състояние човек за пръв път е решил да опита вкуса на кръвта, да протегне устни към трупната плът и да украси масата си с мъртви тела? ”
 
Всеобщата вегетарианска епоха е продължила до падението на човечеството точно преди потопа.
Според антрополозите хората са престанали да се хранят с растения и са започнали да ядат месо от времето на последния ледников период. Тогава обичайното им меню, което се състояло от плодове, зеленчуци и ядки, станало недостъпно.
древна кухня
Затова древните трябвало да ядат месо в стремежа си да оцелеят. Като цяло те били вегетарианци, стигали до ядене на месо само когато зелената храна и ядките били напълно изчезнали.
Смята се за почти доказано, че систематичното ядене на месо е стартирало от канибализъм, и едва след това се е разпространило и върху животински видове. Навикът да се яде месо се е е запазил и след края на ледниковия период.
През последните години известни специалисти от цял свят са стигнали до извода, че за да остане здрав, човек не трябва да яде месо. Дори обратно – диетата на хищниците, която съдържа месо, може да навреди на човека.
Според някои историци ловът е бил измислен, когато климатичните промени са унищожили източниците на храна в северните райони по време на ледниковия период. Но от гледна точка на еволюцията това не се е случило твърде отдавна, затова телата ни все още са вегетариански.
еволюция
Древните гърци и египтяните са смятали плодовете за основна част от менюто си. Жреците в Древен Египет не докосвали месо. Великите гръчки философи Платон, Сократ и Питагор активно защитавали вегетарианството.
Вегетарианството е било разпространено сред цивилизацията на инките. Даосите от Древен Китай също не вкусвали месо. Има исторически доказателства, че повечето древни хора не са и опитвали месо.
Племената, които ядяли предимно месо, били голяма рядкост. Дори ескимосите се хранят не само с месо и риба, а с 24 видове растения. Изчислено е, че в днешно време човек яде повече месо, отколкото в който и да е исторически период.
 
Човек може да бъде здрав и без да убива животни за храна. Затова, ако яде месо, той взема участие в отнемане на живот, за да задоволи своя апетит. — Лев Толстой
 
Средната продължителност на живота на месоядците е 63 години… Аз съм на прага на 85 и все още работя толкова упорито, колкото мога. Аз съм живял достатъчно дълго и се опитвам да умра, но просто не мога да го направя. Една единствена пържола би ме довършила, но не мога да се принудя да я погълна. Аз съм заплашен от вечен живот. Това е единственият недостатък на вегетарианството. — Бърнард Шоу
 
В един свят без животни няма да станем вегетарианци, а човекоядци... — Венцеслав Константинов
 
" От както не се  храня с месо ,но два-три пъти в седмицата 4 сафрида  с чаша розе.....и се усештам                дъ Бест оф-дъ БЕСТ....... " 
цитат-Мортиша
Мертвая свинина мясо ни жареное,фарширование- Нет!Я не еду!

 
АНИ БЕЗАНТ и вегетарианството

Ани Безант (1847 г. – 1933 г.) е една от основните продължителки на Елена Блаватска в разпространението на теософските идеи и втори, след Хенри Олкот, председател на Теософското Общество. Ир ландка по произход, изтъкнат оратор, преминала пътя от краен материализъм до тео софията, лидер на движението за независимост на Индия. През 1885 г. в Лондон се среща с Блаватска и става нейна последователка и приемница. От 1907 г. до 1933 г. е председател на Теософското общество с център Адъяр, Индия. Автор е на десетки книги, в това число на изключително попу лярните: “Древната мъдрост”, “Езотерично Християнство”, “Мисловната сила”, “Родословието на човека”, Окултна химия” и др.

Из „Древната Мъдрост“ на Ани Безант

Човекът обитава различни носи­тели (тела) – физически, астра­лен и мисловен. Важно е да знаем и да не забравяме, че при нашето възходящо развитие съзнанието осмисля и поставя под контролпърво най-нисшия – плътния фи­зически носител. Във физическа­та област физическият мозък е инструментът на съзнанието в будния живот.
*
Фините тела на човека образу­ват в своята съвкупност онова, което обикновено наричаме аура на човешкото същество. Тази аура изглежда като блестяща мъгла с яйцевидна форма, в центъра на ко­ято се намира плътното физичес­ко тяло. Онова, което обикновено наричат аура, са частички от фините тела, които се издават извън очертанията на плътното физическо тяло. Всяко тяло е за­вършено в себе си и прониква в по-грубите от него. То е по-малко или по-голямо в зависимост от развитието си. Аурата, следова­телно, се състои от припокрива­щите се части, принадлежащи на ефирния двойник, на тялото на желанията, на умственото тяло, на причинното тяло и в редки слу­чаи на будичното тяло, озарени от атмичното сияние. Понякога тя е замъглена, груба и лишена от блясък; понякога е ослепителна като светлина, цвят и размери. Тя зависи изцяло от степен­та на еволюция, достигната от човека, от развитието на телата му, от нравствената и умствената природа, която е развил у себе си.
Всичките му изменчиви страсти, желания и мисли са вътре в нея, из­писани във форма, в цвят, в свет­лина, така че и “слепият може да ги види”, стига да има очи за тези писмена.
*
Физическото тяло има два основни раздела: плътно тяло изградено от елементи, принадлежащи на трите долни нива на физическата област – твърди вещества, течности и газове, и ефирен двойник, който прониква в плътното тяло и е изграден от материалите на четирите горни (фини) нива. Основната функция на физическото тяло е да приема дразнения от външния свят и да изпраща съобщения за тях навъ­тре: те служат като материали, които съзнателната същност, населяваща тялото преработва в знание.
*
Тъканта на човешкото тяло бива фина или груба в зависи­мост от това какви материали от физическата област участват в неговото изграж­дане. Всяко подразделение на материята дава по-фини или по-груби материали. Тялото непрестанно се изменя, всяка частица е живот.
*
Привлича ги тяло, с което са в съзвучие, отблъсква ги тяло, с което не са в съзвучие. Всички неща живеят в ритмични трептения, всич­ки търсят хармонията и се отвръ­щат от дисхармонията. Чистото тяло отблъсква грубите частици, защото те трептят с честота, различна от неговата. Когато човекът промени честотата на трептенето си, тялото постепенно започва да изхвър­ля съставките, които не мо­гат да влязат в новия ритъм. Чрез мислите си той задава основния тон на музикалната си композиция и определя рит­мите – най-мощният фактор в непрестанното изменение на телата му. С нарастването на знанията си той се научава да изгражда физическото си тяло с чиста храна и така способства за хармонизирането му.
*
Прекратява се употребата на по-груби храни – например жи­вотинска плът и кръв, алкохол. Чистата храна ще изгради и чисто тяло. Постепенно нис­шите трептения ще спрат да намират материали, способни да им отвръщат. Така физи­ческото тяло се превръща във все по-пълноценен носител на съзнанието, в чувствителен ответник на всички трепети на мисълта.
*
Във физическата област съзнанието може да прояви само онова, което физическият но­сител може да поеме.
*
Човешката еволюция е еволюция­та на Мислителя. Той облича тела в долните умствени, астрални и фи­зически области, носи ги по време на земния, астралния и умствен живот, като ги сваля едно след друго на всеки етап от жизнения цикъл при преминаването си от свят в свят, но винаги съхранява в себе си плодовете, които е събрал, и ги пренася във всяка следваща област. Растежът на постоян­ното тяло, което заедно с бо­жественото съзнание съставлява Мислителя, е изключително бавно. Неговото техническо наименова­ние е причинно тяло, защото се събират и трупат в него резулта­тите от всичко преживяно, а те изпълняват ролята на причини, моделиращи бъдещите му живо­ти. От всичките тела, които се ползват по време на въплъщения­та, единствено това е постоянно. Умственото, астралното и физи­ческото се преизграждат за всеки нов живот. Всяко загива по реда си, предава плодовете на по-горното и накрая всички плодове се събират в постоянното тяло.


Публикувано от: Адриана Кинг
 
  • Харесване
Дзенкс Отзвук: Amaya
Безспорно отношението към храната и най-вече към храна, която е следствие на убийство на друго живо същество, няма допирни точки с духовността. Най-великите духовни учители на човечеството, са били вегетарианци.
Аз от години съм се отрекла от консумацията на месо, поради етични причини. Колкото повече вървях по пътя на духовното, толкова повече осъзнавах, че този път е несъвместим с убийството, насилието, и от там с яденето на месо, което е следствие на убиване на живи същества от кръв, плът, на същества които чувстват и изпитват болка.
При наличието на толкова много други храни днес, е грозно да ядем мъртва плът и мисля, че е абсолютно задължително условие човек, който е привлечен от духовното, да се откаже от яденето на месо.
 
При наличието на толкова много други храни днес, е грозно да ядем мъртва плът и мисля, че е абсолютно задължително условие човек, който е привлечен от духовното, да се откаже от яденето на месо.

Защо според теб е задължително, от гледна точка на реализирани духовни резултати ли?
 
Защо според теб е задължително, от гледна точка на реализирани духовни резултати ли?
Какво означава реализирани духовни резултати?

Духовността е несъвместима с убийството и насилието. А духовният човек не бива да употребява храна придобита чрез насилие и убийство, Духовният човек следва да е чист по душа, а ако е такъв, изборът на вегетарианска храна, е следствие от духовните качества. Затова се нарича осъзнато или съзнателно хранене. Защото осъзнатият човек, знае и осъзнава, че всички негови помисли и действия трябва да бъдат чисти. Храната също!
 
Редактирано:
Какво означава реализирани духовни резултати?

Духовността е несъвместима с убийството и насилието. А духовният човек не бива да употребява храна придобита чрез насилие и убийство, Духовният човек следва да е чист по душа, а ако е такъв, изборът на вегетарианска храна, е следствие от духовните качества. Затова се нарича осъзнато или съзнателно хранене. Защото осъзнатият човек, знае и осъзнава, че всички негови помисли и действия трябва да бъдат чисти. Храната също!
А защо "трябва да бъдат чисти"? В смисъл на това, че "трябва" ако се гони някакъв резултат. Примерно "трябва да мина през прохода Шипка за да стигна от Стара Загора до Габрово". Какъв е резултатът, който търсиш?
 
Може би Дънов ще го обясни по-добре.

 
Може би Дънов ще го обясни по-добре.

Честно казано бих се радвал да чуя какво е за теб и според теб е вегетарианството в духовен план и защо Всички тръгнали по духовен път трябва да го практикуват задължително? Ако ще си говорим чрез статии и думи на трети лица, то аз не виждам смисъл в такава копи пейст комуникация

Все пак ще те уважа и ще коментирам:

Трябва да се има предвид, че Дънов е живял в други времена, където енергийната обстановка е била различна, самите хора са били различни и много от ученията му са написани във формат подходящ за тогавашните времена. Разбира се това не означава, че не е говорил Истини. Нямам предвид само вегетарианството. Което наистина има своята стойност в духовният път, по лесно обясними причини, за които ще пиша друг път в отделна тема.

Но не е задължително. И сега ще кажа защо.

Между другото много интересна синхроничният Amaya - линка към статията, която си дала води към сайта на студиото, в което ходех на йога преди около 15 години. Тогава все още бях доста бос в духовно отношение и приемах йогата, като упражнения за изправяне на гръбнака и гъвкавост, и някаква си там медитация.

Излишно е да казвам, че майка ми която ходеше там на йога не накара и аз да започна да ходя.

На мен ми хареса, беше нещо различно от ежедневието ми, но с времето и опита разбрах, че йогата не е моят път към Твореца, поради ред причини, които не са обект на темата. Разбрах и че хора с духовни претенции, в голямата си част са позьори. Не отричам стойността на медитацията, както и помощта на йога философията, като етап към духовното развитие.

След това лирическо отклонение, бих искал да разкажа как веднъж когато бях на йога лагер имахме редовната дневна сесия упражнения и последваща дискусия и стана дума за вегетарианството. Обсъждаше се как има био храни, ядки и различни начини човек да набави нужните за функционирането си вещества.

Тогава една госпожа повдигна основателният според мен въпрос - как с доходите, които има, може да си позволи да се храни с тези храни и задължително ли е да го прави ако иска да се развива в йога("духовно"). И тогава станах свидетел на нещо много грозно - една фракция от по заможни госпожи и се нахвърли и започнаха да й обясняват, че това било задължително и ако не можела да си позволи тези храни да отидела на село и да си ги гледа за да можела да стане едва ли не велика и израснала духовно като тях.

За мен това беше един ярък пример за хората-позьори, "книжовниците", които нямат собствена опитност, а сляпо следват каквото пише някъде. Тези дами уж израснали духовно всъщност бяха много далеч от Истината. Разбира се това е било етап от тяхното развитие и сега може би са най-малкото чистачки в някой Ашрам.

Последното беше шега към масовият йога практикуващ чиято мечта е да отиде в ашрам и да мълчи.

Та.. идеята ми беше, че човек даже и да е вегетарианец, то това не означава, че някак си автоматично ще развие връзката с духа си. Има много по важни неща за духовното развитие от храната. Голяма грешка, която хората пропускаме е концентрацията в някакви дребни неща защото някой си, някога ги бил казал, без да вникваме и Разбираме защо са казани.

И имам въпрос към теб Amaya - според теб Бог оставил ли е хората, които живеят в условия, които за да оцелеят физически им се налага да ядат месо и животински продукти? Например ескимосите, или хората живеещи в пустинни области?

Според теб те имат ли божествената искра в себе си и могат ли да я докоснат?
 
Както поясних и в предният си пост, вегетарианството се свързва първо с ненасилието. А ненасилието е пътят към духовността.
Защо не бива, не трябва или е задължително хора които желаят да вървят по духовен път да не консумират месо, се разбира от самосебе си. Насилието и убийството, са противоположни на духовността! Това е краткия и най-ясния отговор и не знам как по друг начин бих могла аз или който и да е друг да го обясни.
Относно въпроса дали да си вегетарианец или веган е скъпо? Ами изобщо не е скъпо. Не е задължително човек да купува скъпи био храни, за да се откаже от консумацията на месо, което е следствие на убийство.
Ние сме заобиколени от толкова много храни днес - плодове, зеленчуци, ядки, семена, зърнени и т.н. че не виждам никакво основание в това човек да се оправдава, ако има желание. Никога човечеството, поне в последните две хиляди години от Новата история, не е било заринато с толкова много храна.
Това че хора като ескимосите или хора живеещи при неблагоприятни климатични условия, или хора нямащи възможност да се хранят дори един път на ден, не ни оправдава нас, които живеем в света на изобилието.
Разбира се всеки сам решава какво да яде и не яде, но тук става въпрос за духовност. А тя пак повтарям е несъвместима с убийството и насилието.
 
Редактирано:
Не искам да спамя темата, но като някой който (поне смята че) върви по път към духовно развитие бих искал да поясня, че поне според Туатауанското разбиране за духовност и пътя за развитие към нея това, което казваш Amaya не е (напълно) вярно. Истина е, че духовния човек трябва да се отърве от негативните мисли и да прочисти душата си като част от този път е именно отказът от преднамерено и желано насилие, но не и от насилието въобвще, съответно и от получаването на храна по този начин. Разликата е тънка, но я има.

Ако ти упражняваш насилие по собствено желание и по убеждение, а не защото си поставен в ситуация, в която нямаш друг избор, то подхода ти наистина е неправилен и рано или късно ще си получиш кармата за направеното. Когато насилието идва от душата и е асоциирано с чувства на задоволство и дори желание за още и още, то то няма да остане ненаказано. Това си е грях според (почти всички) основни религии. В такъв случай съм напълно съгласен с теб Amaya Но...

Но, ако насилието е в отговор на причинена неправда, в отговор на някакво зло, което е било причинено на теб или на някой, който познаваш, то извършването му е напълно оправдано и дори е твое задължение (пак според повечето основни религии). Но...също така има и трети случай на насилие, което е оправдано-когато не ти остава друг избор освен извършването му-например както Власти посочи с племената, които живеят при такива ужасни условия, че единствения им избор за да се нахранят е да убиват животни. При тях няма друг избор освен насилието в тази му форма. Е, естествено има възможност да се намали страданието на животните, да се гледат в по-щадяща среда и други подобни, но не насилието само по себе си е проблема, а липсите, от които тези хора страдат. Заради това и им се налага да извършват това насилие.

Това, което се опитвам да кажа е, че не насилието само по себе си е проблема, а отношението към насилието-дали то е желано от извършващите го или е просто необходимост за оцеляване. Ако е желано то е проблем и трябва да се изкорени, но ако е породено просто от необходимост, тогава целта оправдава средствата и не следва практикуващите го да биват обвинявани в бездуховност.

В заключение искам да кажа, че има случаи когато и много крайни форми на насилие може да доведат до увеличаване на духовността и не винаги ненасилието е решение. Например, по време на историята на Туатауаните се е стигало до случаи на канибализъм, когато храната и водата бяха абсолютно недостатъчни. И въпреки това не сме се оплаквали от липса на духовност. Напротив-саможертвата на онези които биваха изядени за да осигурят храна, и особено-вода, за останалите се приемаше с възхита и техните души бяха почитани като герои пожертвали се за общото благо. Да не мислиш, че това е разбивало духовността ни!?

Но това насилие не е било пожелавано! То просто беше необходимо. За условията при които живеехме. С този пример искам да ти направя уточнение, че не е важен само самия факт, а обстоятелствата, които са довели до него. С това уточнение се надявам поне да се опиташ да разбереш онези, които чувстват, че имат нуждата от месо за да могат да оцелеят, или дори поне за да се чувстват добре. Докато не влагаш его в храненето, тоест, докато не го превръщаш в чревоугодство и други пориви на задоволяване на първичните ти страсти няма проблем. Но ако стане така, че поискаш да се наслаждаваш на храненето само по себе си, това вече е себичен акт и разваля духовността. Бих искал само да направя това важно според мен уточнение.
 
Ако ти упражняваш насилие по собствено желание и по убеждение, а не защото си поставен в ситуация, в която нямаш друг избор, то подхода ти наистина е неправилен и рано или късно ще си получиш кармата за направеното. Когато насилието идва от душата и е асоциирано с чувсва на задоволство и дори желание за още и още, то то няма да остане ненаказано. Това си е грях според (почти всички) основни религии. В такъв случай съм напълно съгласен с теб @Amaya Но...
А когато един човек е поставен в условия на изобилие, и ако човекът е решил да върви по духовният път?
 
Но, ако насилието е в отговор на причинена неправда, в отговор на някакво зло, което е било причинено на теб или на някой, който познаваш, то извършването му е напълно оправдано и дори е твое задължение (пак според повечето основни религии).
В случая говорим за храната. Друг е въпросът за насилие в следствие на афект, самоотбрана или отмъщение.
Те са въпроси на съвсем друга тема.
 
А когато един човек е поставен в условия на изобилие, и ако човекът е решил да върви по духовният път?

Тогава вегетарианството е наистина правилно решение и трябва да бъде уважавано като такова.
 
Back
Top